• Strona w przebudowie

    Przepraszam za niedogodności. Sorry for inconveniences. Reconstruction.
  • Najnowsze wpisy

  • Kategorie

  • Archiwum


  • Logo festiwalu


    Magdalena Rezler-Niesiołowska – recenzje
    Wanda Pazdan 29 sty 2008

    Magdalena Rezler-Niesiołowska – perła z Polski
    „…Nieczęsto mamy okazję podziwiać w Chicago tej klasy polskiego wirtuoza. Prawdziwa perła z Polski! Dziękujemy za ten koncert….” Dziennik Związkowy / Chicago.9.4. 2004.

    XXXVII Poznańska Wiosna Muzyczna
    „…Wszechstronna doskonałość tego dzieła (Espressioni Varianti Tadeusza Baerda) połączyła się z wysokim poziomem wykonawczym orkiestry i fascynującą technicznie i wyrazowo grą solistki Magdaleny Rezler-Niesiołowskiej.
    Tadeusz Szantruczek. Ruch Muzyczny, grudzień 2002

    W najlepszym stylu
    „.. Gra Bacha tak, jak grywali najwięksi mistrzowie…”                                Ludwik Erhard Ruch Muzyczny 15.4.2001

    Wielkie solo na skrzypce. Koncert w Hochschule fuer Musik we Freiburgu w wykonaniu Magdaleny Rezler
    „Magdalena Rezler zaiste nie poszła na łatwiznę podczas wieczornego programu solowego w  Sali Kameralnej Wyższej Szkoły. Od pierwszej do ostatniej minuty, od Sonaty Nr.1 Bacha aż do Ballady Ysay’a koncert zdominowany był przez wirtuozerię gry skrzypcowej… Mogący być porównany, pod względem techniki gry, do biegu przez płotki, nie dający szans na moment wytchnienia koncert, freiburska profesor wykonała po mistrzowsku i w sposób budzący respekt… Badische Zeitung. 5.6.2001

    „…Skrzypce Magdaleny Rezler brzmią bardzo pięknie, szczerze i z wielką siłą przekonywania. Typowy wschodnioeuropejski dźwięk wspaniale pasował do Sonaty Bacha. Jej muzyka wyobrażała jakby żarliwą modlitwę, osobistą rozmowę z Bogiem. Sonata solowa Ysay’a była zagrana z zadziwiającą wirtuozerią, a w „Żródle Aretuzy” artystka wraz z pianistką Naoko Matsumoto wyczarowała mistyczny nastrój. Wykonaniem „Cyganki” Ravela i utworem Elgara „Śnieg” zakończył się koncert, który był wielkim sukcesem skrzypaczki.”
    Tokio, 28.11.2001

    „…Fascynująca lekkość gry!
    Porywająca gra oraz umiejętność wydobycia lirycznego charakteru kontrastowych fragmentów sonaty Straussa …” Badische Zeitung 12.12.01.

    „…Solistką wieczoru prezentującą się w Koncercie a-mol była pochodząca z Polski skrzypaczka Magdalena Rezler, profesor Wyższej Szkoły Muzycznej we Fryburgu. Do swej interpretacji wniosła porywający rozpęd i jednocześnie elastyczność dźwięków, co pobudziło orkiestrę do wykonania utworu z jeszcze większym temperamentem…” Darmstädter Echo 13.12. 2000

    Letnie spotkania w Radziejowicach „…Znawcy muzyki zasiadający wśród publiczności podziwiali kunszt opanowania skrzypiec Magdaleny Rezler oraz jej ciekawą interpretację Romansu, Krakowiaka, Burleski czy wszystkich trzech zagranych utworów Wieniawskiego. … Tak potrafią grać tylko prawdziwi wirtuozi. Publiczność pojęła to w mig. Efektem ogromne brawa i bisowanie….
    16.8. 2000

    „…W partii solowej popularnych dzieł światowej wiolinistyki usłyszeliśmy tym razem sławną Magdalenę Rezler-Niesiołowską. Koncert a-moll Bacha w interpretacji skrzypaczki zaintrygował przede wszystkim kształtem dźwięku. …, wirtuozowskie Rondo capricioso Kamila Saint-Saensa, przepełnione hiszpańskim temperamentem, uwydatniło już w pełni mistrzowski kunszt gry skrzypaczki, imponując iskrzącymi figuracjami, figuracjami zwłaszcza niezwykle elastyczną pracą smyczka…” Katarzyna Kaczmarczyk
    Gazeta Wyborcza, Opole 9.10.2000

    POLSKIE DNI – KONCERT W „KLEINE MUSIKHALLE W HAMBURGU
    „…zadziwiające, z jaką wyższością pełna wdzięku Polka wyczarowała takie dzieło jak „Tzigane” Ravela. Równie zadziwiające, z jaką powściągliwością zanurzyła się w pięknościach Sonaty Beethovena… bogata dojrzałość twórcza i diabelska wirtuozeria w kaprysach Paganiniego i Polonezie Wieniawskiego utrzymywała w pełnym napięciu….
    Hamburger Abendblatt
    Był to koncert, który zachwycił bezgranicznie jego publiczność i wywołał entuzjastyczne oklaski – co jest raczej rzadkością u zwykle powściągliwych ludzi Północy. Bo nikt nie pokazał tego wyraźniej niż warszawska skrzypaczka Magdalena Rezler, że grać to oznacza jednocześnie coś przedstawiać. Supermuzykalna do szpiku kości, M.R. gra całym ciałem to, co gra, odczytując pełną intensywność interpretacji. Słyszeć i widzieć, jak ta Polka gra – to dopiero przyjemność! Cuxhavener Nachrichten

    Niezwykły koncert Filharmonii Drezdenskiej
    …Jako kolejny zabrzmiał Koncert D-dur Beethovena na skrzypce w wykonaniu polskiej skrzypaczki Magdaleny Rezler, znanej publiczności z wielu występów i mającej tutaj wiernych słuchaczy. Po utworach Karłowicza, Bacewicz i Viottiego było to jej najambitniejsze wyzwanie. Sposób, w jaki mu sprostała, budzi najszczerszy respekt. Wprost dotykalna była koncentracja umysłu i świetne opanowanie, z jakim wykonywała koncert, wydobywając zeń właściwe mu kształty i treści. Z drugiej strony uderzała intensywność jej gry oraz delektowanie się wieloma fragmentami lirycznymi – przy stałym utrzymywaniu godnej pozazdroszczenia lekkości dźwięku – jak też w energicznym przedstawieniu dramatycznych wydarzeń utworu. …. Saechsische Neueste Nachrichten

    …jej pełna kultury, pozbawiona odrobiny egzaltacji interpretacja koncertu Mendelssohna i świetne wykonanie na bis Ballady Ysay’a pozwalała żywić nadzieję, że organizatorzy życia muzycznego na Śląsku częściej będą w przyszłości pamiętać o tej solistce.
    Gazeta Robotnicza, Wrocław

    Komentarze wyłączone.


    ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ


    Logo konkursu
    Copyright 2007-2013 by Wanda Pazdan
    Opieka informatyczna: od 2013 Bartosz Sroka
    Kopiowanie i publikowanie treści pochodzących z tej strony, bez wiedzy i zgody wyrażonej na piśmie przez autora i redaktora, jest zabronione.
    Zezwala się na drukowanie treści artykułów do użytku własnego, bez prawa do publikacji.