• Strona w przebudowie

    Przepraszam za niedogodności. Sorry for inconveniences. Reconstruction.
  • Najnowsze wpisy

  • Kategorie

  • Archiwum


  • Logo festiwalu


    O zespole Class Jam-Quartet i artystach
    Wanda Pazdan 22 lip 2007

    Kwartet Class Jam-Quartet łączy piękno klasyki i jazzu. Powstał, by muzyką połączyć nieprzemijające zdobycze minionych epok ze współczesnością. Chopin powiedział: „Bach mi przypomina astronoma – jedni nic nie zdołają dojrzeć u niego, prócz szeregu cyfr zawiłych, ale drugich, co go czuć i rozumieć potrafią, prowadzi Bach do swojej lunety olbrzymiej i pozwala przez nią admirować swych arcydzieł gwiazdy. Jeśli jaka epoka odwróci się od Bacha, da sobie smutne świadectwo płytkości, głupoty i zepsutego gustu.” 

    Każdy koncert rozpoczyna muzyka Bacha. Jazzowe aranżacje muzyki klasycznej pisze dla zespołu Michał Wróblewski.

    W skład kwartetu wchodzą:

    Weronika Kadłubkiewicz – skrzypce

    Michał Wróblewski – skrzypce

    Adam Wróblewski – wiolonczela

    Juliette Ciesla – fortepian.

    Pierwszy koncert miał miejsce w Paryżu w maju 2008 i zakończył dużym aplauzem.

    Juliette Ciesla   Francuska pianistka Juliette Ciesla urodzona w 1971 ukończyła studia ze złotym medalem w Conservatoire National de Region de Lyon  w 1990 . W tym samym roku zostaje przyjęta do CNSM (Conservatoire Superieur de Musique) w Paryżu w klasie Dominique Merlet. Jest laureatką nagród  CNSM w dziale: fortepianu (klasa Georges Pludermacher), muzyki kameralnej (klasa Christiana Ivaldi i Alain Planes), jak również akompaniamentu śpiewu, co udoskonala później pod kierunkiem takich mistrzów lieder jak: Hartmut Holl, Mitsuko Shirai, Gerard Souzay i Kurt Moll. Nad repertuarem pianistycznym pracowała w klasie Clive Britton, (były uczeń) Claudio Arrau, oraz kontynuuje studia pod kierunkiem Marie-Francoise Bucquet i Jorge Chamine w Paryżu i we Włoszech. Jako solistka Juliette Ciesla koncertuje regularnie w Paryżu („les journees du Vaisseau Fantome”, sala Cortot, Kościół Saint Merry, Cercle Bernard Lazard) i na terenie całej Francji. W 2001 zrealizowała tournee po Francji dla fortepianów Yamaha. W 2003 na Międzynarodowym Konkursie im. Miłosza Magina otrzymała nagrodę za najlepsze wykonanie Mazurka op. posthume Fr.Chopina. W 2005 wspierana przez paryskie stowarzyszenie  „Jeunes Talents” i radio France Musique została zaproszona do programu de Gaelle Le Gallic „Dans la Cour des Grands”.Poza Francją Juliette Ciesla koncertowała jako solistka  w 2gim Koncercie fortepianowym Fr. Chopina we Włoszech i Niemczech jak również w programie recitalów. Ze swoim bratem Alexis Ciesla (klarnet, Pierwsza Nagroda Conservatoire Superieur de Musique w Genewie) gra w duecie „Paris-Varsovie”  propagujac  muzykę polsko-francuską. (ojciec Juliette i Alexis Ciesla jest Polakiem, matka – Francuzką). Aktualnie Juliette Ciesla dzieli swój czas między Paryżem i Annecy, gdzie prowadzi działalność pedagogiczną w konserwatorium CRR.

    Weronika Kadłubkiewicz   jest absolwentką Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie w klasie Krzysztofa Jakowicza. Kontynuowała studia z Henrykiem Szeryngiem i Romanem Totenbergiem w USA. Solistka wielu orkiestr w Polsce, USA i Europie, koncertmistrz New Hampshire Symphony, Orchesta Filarmonica de Gran Canaria i Polskiej Orkiestry Kameralnej. Grała również z Boston Symphony i Orpheus Chamber Orchestra. Dwukrotnie uczestniczyła w Sommerkurse w Darmstadt, a na zaproszenie Lejarena Hillera była rezydentką Creative Associates w Buffalo NY . Występowała na scenach w Polsce, Hiszpanii, Włoszech, Szwecji, Francji, Niemczech, Szwajcarii, Kanadzie i USA. Utalentowana wykonawczyni skrzypcowej muzyki współczesnej ma na swoim koncie prawykonania utworów, z których wiele zostało napisanych specjalnie dla niej.Veronica Kadlubkiewicz brała udział w festiwalach: Warszwska Jesień, Marlboro Music Festival, Bach Aria, Monadnock Music i inne. Prowadziła klasę skrzypiec i muzyki kameralnej w Amherst College, University of Massachusetts i w Smith College. Nagrała płyty dla firm Gasparo i CRI. Po dwudziestu latach pobytu w Stanach Zjednoczonych przeniosła się do Paryża.

    Adam Wróblewski jest studentem Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie wiolonczeli Eugeniusza Zboralskiego. Swoją edukację muzyczną rozpoczął w wieku lat 7 kształcąc się w szkołach muzycznych Wrocławia i Poznania. Umiejętności artystyczne pogłębiał na międzynarodowych kursach wiolonczelowych doskonaląc się u takich mistrzów jak m.in. prof. R. Jabłoński (Hiszpania), prof. K. Michalik, prof. S. Firlej oraz kursach muzyki współczesnej u prof. B. Schaeffera, prof. Sz. Esztenyi’ego. Od wielu lat zajmuje się muzyką kameralną (laureat konkursów muzyki kameralnej). Jako członek zespołów: „Wróblewski – Trio”, „Musica Poetica Nova” brał udział w wielu festiwalach (m. in. „Wratislavia Cantans”, „Tam gdzie biją źródła”) oraz dokonał licznych nagrań dla potrzeb radia, telewizji i filmu oraz teatru. W latach 2001-2003 współpracował z Młodzieżową Orkiestrą Symfoniczną Sachsen-Anhalt. W 2002 r. brał udział w tournee Młodzieżowej Filharmonii Wyszehradzkiej po Polsce, Węgrzech, Czechach i Słowacji.

    Michał Wróblewski  jest absolwentem Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie dyrygentury prof. Marka Pijarowskiego. Swoją edukację muzyczną rozpoczął w wieku lat 7 w Państwowej Szkole Muzycznej I st. we Wrocławiu ucząc się gry na skrzypcach. Dyplom muzyka – instrumentalisty w zakresie gry skrzypcowej uzyskał w klasie znakomitego polskiego skrzypka prof. Michała Grabarczyka w Poznaniu. Swoje umiejętności pogłębiał na międzynarodowych kursach skrzypcowych doskonaląc się u takich mistrzów jak m.in. prof. R. Totenberg (USA), R. Szreder (Holandia), K. Węgrzyn (Niemcy) oraz w kursie dyrygenckim u Maestro Kurta Masura. Jako uczestnik kursów muzyki współczesnej pobierał lekcje u prof. Sz. Esztenyi’ego i prof. H. Fiore. Od wielu lat zajmuje się muzyką kameralną (laureat konkursów muzyki kameralnej).  Będąc członkiem zespołów: „Wróblewski – Trio”, Musica Poetica Nova” brał udział w wielu festiwalach (m.in. „Wratislavia Cantans”, „Tam gdzie biją źródła”) oraz dokonał licznych nagrań dla potrzeb radia, telewizji, filmu. Prowadził warsztaty muzyczne z grupami teatralnymi z Polski i Niemiec (m. in. z adeptami Kolleg für dramatische Kunst w Bremen).  Jego debiut dyrygencki odbył się w marcu 2004 roku w sali „Oratorium Marianum” Uniwersytetu Wrocławskiego na festiwalu „Clasicc Premiere”.  W swym repertuarze posiada utwory każdego gatunku muzycznego od klasyki do rocka.

    Komentarze wyłączone.


    ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ


    Logo konkursu
    Copyright 2007-2013 by Wanda Pazdan
    Opieka informatyczna: od 2013 Bartosz Sroka
    Kopiowanie i publikowanie treści pochodzących z tej strony, bez wiedzy i zgody wyrażonej na piśmie przez autora i redaktora, jest zabronione.
    Zezwala się na drukowanie treści artykułów do użytku własnego, bez prawa do publikacji.